Etiquetes

dijous, 25 d’agost del 2022

escriure sense trampes

Cadaqués, 18/8/22. Foto: Toni Latrilla

 Roth habló largo y tendido de lo que había hecho que su generación de escritores estadounidenses fuera tan excepcional, enumerando una serie de cualidades que (en su opinión) la Academia Sueca probablemente no viera como tales:

 La indiferencia, si no el desprecio, del novelista americano por la teoría "crítica". La libertad estética sin los límites y la falta de humor de los ismos altisonantes. [...] Una escritura no contaminada por la propaganda política... o incluso por la responsabilidad política. [...] Resulta embriagador que en realidad los escritores les traigan sin cuidado a nueve décimas partes de la población.*

Philip Roth. La biografía (pàg. 1131 i 1132)
Blake Bailey
Debate
* "My life as a writer", The New York Times Book Review, 16 de marzo de 2014 

Nota: EL mes de juny passat vaig coincidir amb l'escriptor Pep Puig passejant per Cadaqués. Ens coneixíem d'haver tingut un gran amic en comú de quan jugàvem a futbol a Viladecavalls, el meu poble. Vam parlar de literatura, vam xerrar una bona estona...  Li vaig esmentar que m'agradava molt Philip Roth. I una de les frases que em va dir d'ell va ser: És un escriptor que escriu sense trampes. I sí, he llegit tots els llibres de l'autor, em resten pocs títols del total de les 31 novel·les, només les que no han estat traduïdes al català o al castellà, i m'agrada aquesta afirmació (escriure sense trampes) i, a més, després d'haver-ne llegit la seva biografia. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada