Etiquetes

dissabte, 3 de setembre del 2022

 

Madrid, agost del 2022. Foto: Toni Latrilla

...i la nit que vam perdre la barca dAlgesires el vigilant fent la ronda sereno amb el seu fanal i ah aquell horrible torrent tan fondo ah i el mar el mar carmí de vegades com foc i les glorioses postes de sol i les figueres dels jardins de lAlameda sí i tots aquells carrerons estranys i cases roses i blaves i grogues i els roserars i el gessamí i els geranis i els cactus i Gibraltar de petita on jo era una Flor de la muntanya sí quan em vaig posar la rosa als cabells com feien les noies andaluses o men posaré una de vermella sí i com em va fer un petó sota la muralla mora vaig pensar en fi és igual ell que un altre i llavors li vaig demanar amb els ulls que mho tornés a demanar sí i em va preguntar si jo volia sí dir que sí la meva flor de la muntanya i primer el vaig estrènyer als meus braços sí i mel vaig acostar perquè em sentís els pits tot perfum sí i el cor li anava desenfrenat i sí vaig dir sí que vull Sí.

Monòleg de la Molly Bloom (pàg. 124 i 125)
James Joyce 
Traducció de Joaquim Mallafrè
Cal Carré

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada