Etiquetes

dissabte, 12 de març del 2022

Llunyania

 
Florència. Foto: Robert Sturman. Instagram, 17 de febrer del 2021

Soc la llunyania que tots porteu dins. La utòpica distància que us separa de deixar enrere la vostra creu. Fugiu perquè em noteu. Soc dins vostre, però lluny. Molt a prop, en el fons, però inabastable. No podeu escapar de mi ni cap a mi. Em sentiu sempre present, però, quan m'intenteu tocar, em mostro etèria. Com s'hi arriba, a la llunyania, us pregunteu. Et preguntes. I jo confesso: no hi pots arribar sol. T'hi han de portar. És un bescanvi de mons entre qui marxa i qui arriba. Només m'atrapes si hi ha algú que renuncia a mi per a tu. Aquest algú t'ha de prendre la pesant motxilla que fa massa temps que carregues a l'esquena i llançanr-se al mar amb ella. És llavors, sense les espatlles corbades per la culpa, quan podràs arribar-me. Qui marxa s'emporta amb ell la seva càrrega per tal que puguis caminar lliure fins a mi. 

Lluny vol dir mai més-Assevera la llunyania que (pàg. 182)
Marc Cerrudo Boada 
Amsterdam

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada