Etiquetes

diumenge, 11 de desembre del 2022

fidelitat

Viladecavalls, 9 de desembre de 2022. Foto: Toni Latrilla

   em sento ple i responsable del meu destí. per miserable i trist que sigui és només meu i no en faig responsables als vencedors. el veig tan inherent a la meva vida que em costa de fer la distinció entre una cosa i l'altra. (...) ara que et perdo per mi tinc una mica de por de perdre't per catalunya. ja saps que l'estimo. que potser estimar catalunya és per a mi una mena d'amor propi, en el sentit estricte del mot, és a dir, com una mena de narcicisme. però no ens perdem en distincions intel·lectuals poca-soltes. l'estimo perquè és una veu potent i profunda que em ve de molt endins i de molt lluny en el temps. però tu que escoltes més el món i la vida que tu mateix, potser, arribaràs a perdre-la. si pots fer alguna cosa, evita-ho

Crist de 200.000 braços (pàg. 14, pròleg)
Agustí Bartra
Debiaix
Escrit: En Pere Vives li escriu aquestes paraules de fidelitat des de Mauthausen a l'Agustí Bartra, exiliat a la República Dominicana (darrera carta)  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada