Etiquetes

diumenge, 19 de setembre del 2021

Pàtria

 

Sant Martí d'Empúries, 18 de setembre del 2021. Foto: Toni Latrilla

L'endemà vam marxar. Ara, aquella vegada, ja no tornaria a ser mai més un emigrant.
 Vaig recordar l'ocell migrador que havia vist tot sol al cel serè de Gotland. Havia perdut l'esbart, però no el rumb. Jo tenia el mateix problema. Havia perdut el meu esbart. El rumb, però, me l'havien donat aquells xicots, la seva professora, l'Olímpia Lampusi, i les paraules d'Èsquil.
 I aquest llibre, el primer que escric directament en grec després de cinquanta anys, és el meu agraïment tardà per a tots ells, que em van retornar la meva llengua, l'única pàtria que em quedava i l'única que no em feriria.

Una altra vida, encara (pàg. 149 i 150)
Theodor Kallifatides
Galàxia Gutenberg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada